Skontaktuj się z nami : 509-876-258
Do góry

Przejście pod torami w Myszkowie-Mrzygłodzie gotowe

Modernizacja odcinka linii kolejowej Częstochowa-Zawiercie została praktycznie zakończona. Są nowoczesne perony, pociągi jeżdżą szybciej. Wybudowano nowe przejścia pod torami, m.in. w Myszkowie-Mrzygłodzie. Modernizacja całego odcinka kosztowała 370 milionów złotych.

Tunel pod torami w Myszkowie-Mrzygłodzie jest długi, bo przebiega pod dwoma szlakami – tzw. wiedenką, czyli historyczną trasą Warszawa-Katowice, będącą częścią dawnej Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej i pod Centralną Magistralą Kolejową.

Do tunelu prowadzą tradycyjne schody, ale można też skorzystać z trzech wind. W połowie przejścia jest przeszklony dach co daje ciekawy efekt architektoniczny. Oczywiście tunel ma oświetlenie elektryczne.
Na perony można wejść schodami, pochylnią dla osób z niepełnosprawnościami lub wjechać windami.

Prace na dawnej trasie Kolei Warszawsko-Wiedeńskiej, na odcinku Częstochowa-Zawiercie zaczęły się we wrześniu 2018 roku.

Efektem inwestycji na linii Częstochowa – Zawiercie jest m.in. skrócenie czasu podróży koleją z Częstochowy do Zawiercia, lepsza komunikacja w województwie śląskim oraz między regionami. Zwiększył się komfort obsługi na stacjach i przystankach. Codziennie na trasie kursuje kilkadziesiąt pociągów. Czas przejazdu z Częstochowy do Zawiercia skrócił się o ok. 10 minut, (z ok. 50 do ok. 40 minut). Zmodernizowane tory i urządzenia pozwalają zwiększyć prędkość ze 120 do 160 km na godzinę. Inwestycja zapewnia też sprawniejsze przewozy towarowe na terenie i przez województwo śląskie.
W Żarkach Letnisko i Myszkowie-Mrzygłodzie wybudowano przejścia pod torami. W Częstochowie – Rakowie, Myszkowie, Myszkowie-Mrzygłodzie i Żarkach Letnisku zainstalowano windy.

Od Częstochowy do Zawiercia wymieniono 88 km torów i sieci trakcyjnej.

Koszt inwestycji to 370 mln zł, z tego dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 200 mln zł.

Zdjęcia: Janusz Strzelczyk

« z 2 »

Źródło: myszkow.naszemiasto.pl

Dodaj komentarz

*

code