Skontaktuj się z nami : 509-876-258
Do góry

Już 34 km A1 na Warszawę dostępne

KOMUNIKACJA. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w ubiegły czwartek oddała kierowcom kolejne 8 kilometrów jednej w pełni przejezdnej w obu kierunkach jezdni nowej autostrady na budowanym odcinku na północ od Częstochowy. Wcześniej oddano już 26 kilometrów w tym stopniu ukończonej trasy

Przypomnijmy, że drogowcy zapowiadają oddanie całej jednej jezdni z przejezdnymi pasami w obie strony do końca tego roku. Ma to umożliwić w miarę płynny ruch po autostradzie już wkrótce, podczas gdy pełnowymiarowa druga jezdnia będzie ciągle jeszcze budowana. Jak widać, zapowiedzi stopniowo są realizowane.
Udostępniają, bo robota idzie sprawnie
– Zgodnie z planami przekładany jest ruch na kolejne odcinki nowej, betonowej jezdni przyszłej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Kierowcy dotąd korzystali z 26 km, a łącznie z właśnie udostępnionym fragmentem od mostu na Warcie do 406 km trasy w okolicy Kruszyny to około 34 km – podają w biurze prasowym GDDKiA. – W listopadzie ruch zostanie przełożony na kolejne około 20 km nowej jezdni – zapowiadają.
Ta trasa jest jedną z najbardziej uczęszczanych w kraju i ograniczenie ruchu, które siłą rzeczy powoduje budowa autostrady w śladzie dawnej „gierkówki”, stanowi poważny problem. Stąd właśnie zamiar oddania najpierw jednej jezdni i pełna jej przejezdność w obu kierunkach.
Drogowcy podkreślają, że to postępujące oddawanie kolejnych odcinków do dyspozycji kierowców to wynik wspólnej determinacji, zaangażowania i odpowiedzialnych decyzji instytucji i firm realizujących kontrakt.
Ważny odcinek z mostem
– Udostępniony 22 października ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. W województwie łódzkim liczy około dwóch kilometrów, ale to wyjątkowo ważny odcinek. Obejmuje bowiem kilkusetmetrowy most na Warcie. Jednocześnie jest to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku od Radomska do granicy województwa łódzkiego i śląskiego – dodają w GDDKiA.
Warto przypomnieć, że udostępnianie gotowych odcinków autostradowej jezdni rozpoczęło się tu już latem. Potem dodawano do tego kolejne gotowe kilometry trasy. W przypadku tego odcinka przyszłej autostrady A1 łączne zaawansowanie prac zbliża się do 65 procent. Na terenie województwa śląskiego, na północ od Częstochowy, to ponad 60 procent. Obecnie na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1.
– Na odcinku w województwie łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w województwie śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni i kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1 – dodają drogowcy.
Oczywiście jest docelowa organizacja ruchu będzie zupełnie inna i typowa dla dwujezdniowej autostrady wtedy, gdy i druga jezdnia zostanie ukończona.
Przy okazji napomknijmy, że ruch istniejącymi już odcinkami autostrady wpływa już teraz na stan ruchu ulicznego w Częstochowie. W mieście aktualnie prowadzi się pomiary, które posłużą dopasowaniu systemu komunikacji do obecnego stanu. Także w powiatach przyległych natężenie ruchu się zmienia. (jar)

Dodaj komentarz

*

code